Hvad forbinder gæsterne dit museum med og hvad forventer de af oplevelser, når de er der?
Det ville de gerne undersøge på Frøslevlejren, et unikt velbevaret 2. verdenskrigs fangelejr, hvor både danskere og tyskere har siddet. RasmussenNordic startede med en bred potentiale undersøgelse og test af oplevelsesideer på både danskere og tyskere, der tegnede et klart billede, hvor mange gæster museet kan tiltrække på årlig basis i forhold til hvor mange der kommer i dag. Der var heldigvis et spændende potentiale. Samtidig testede vi i undersøgelsen, hvilke typer af oplevelser disse potentielle gæster helst ville opleve.
Efter at dele de data med museerne i lejren, samt kommunens kulturmedarbejdere faciliterede vi en kernefortællings- og ideudviklingsworkshop. Her forfinede vi kernefortællingen og sørgede for at den imødekommer forventningerne fra gæsterne. Derudover udviklede vi på workshoppen 73 spændende og immersive oplevelsesideer, som lejren kan arbejde med de næste mange år og som vi med sikkerhed ved, at publikum er begejstrede for på grund af den indledende potentialeafdækning.
Efterfølgende coachede vi den ansvarlige i lejren igennem udarbejdelsen af en solid forretningsplan og publikumsudviklingsplan, som lejren vil arbejde med over de næste år, her i blandt en prepperdag, hvor gæster kan teste, hvordan de ville klare sig, hvis krig en dag igen skulle bryde ud i Danmark.